Vi tar e-postinnehåll på stort allvar, eftersom ett spamklagomål mot dina e-postmeddelanden kan påverka inte bara dig utan även andra kunder som använder tjänsten.
För att säkerställa att nyhetsbrev aldrig används för skräppost och att alla följer bästa praxis, behöver du bli förhandsgranskad av vår partner innan du kan skicka en stor kampanj. Det finns många olika nyhetsbrevsleverantörer. Vi har under många år jobbat med en av de största e-postleverantörerna på marknaden och som vi vet är noga med vilka listor som skickas.
Följ innehållsriktlinjerna nedan för att hjälpa till att minimera spamklagomål och för att sätta dig i en bra startposition när du behöver godkännande. Vår e-mail partner återkommer till dig efter den inledande granskningen om vi behöver några ändringar av innehållet.
För bästa resultat, tänk på följande:
Ditt e-postinnehåll motsvarar dina prenumeranters förväntningar på typen av innehåll de anmält sig för.
Dina e-postmeddelanden innehåller avsändarens namn och fysiska adress.
Du inkluderar en påminnelse om tillstånd som tydligt förklarar för mottagaren hur eller varför de får dina e-postmeddelanden.
Du tydligt identifierar vem du är i dina e-postmeddelanden. Namnet och e-postadressen i "Från" ska korrekt identifiera personen eller företaget som skickar e-posten, och ditt ämnesfält bör tydligt förklara för prenumeranterna vad du skickar till dem.
När du är i Connect och ska skicka nyhetsbrev för första gången via oss, så får du upp följande notering:
Klicka på "request approval" och följ stegen för att få ett förgodkännande så kommer du igång med dina nyhetsbrev snabbare.