Vinnarna i Swedish Digital Awards

Swedish digital awards lyfter fram de absolut främsta I sverige för tillväxtområdena inom digital kommunikation.

Fokus ligger på sociala medier och användbarhetsdesign, områden som vuxit och bortom allt tvivel blivit några av de absolut viktigaste för att lyckas digitalt.
Swedish Digital Awards består av tre separata priser. Årets bästa kundservice i sociala medier, årets raket i sociala medier och User Friendly Award.

SAS

Juryns motivering: "SAS bedriver en föredömlig kundservice i sociala medier. De svarar genomgående snabbt, både på kunders inlägg och på kommentarer på sina egna inlägg. SAS svarar sakligt, personligt och länkar vidare till mer relevant information. De ger snabba svar även om kunders specifika ärenden, som enskilda flygavgångar och förseningar. Som helhet levererar SAS en kundservice i sociala medier på en mycket hög nivå och är därför vinnaren av Bästa kundservice i sociala medier år 2016.”
Vinnare av: Åres bästa kundtjänst i Social media

MTR Express

Juryns motivering: ”Starten är en lustfylld upplevelse som lockar dig som köpare att bara vilja följa med. Här möts den senaste tekniken med ren och tydlig design. Besökaren lotsas i ett tydligt spår och köpupplevelsen är direkt och utmanande. Vinnaren av User Friendly Award 2016 tar dig med på en kort och effektiv resa. Det går som tåget även på webben." Läs mer om Juryn här.

Vinnare av User Friendly Award

Weekend festival

Juryns motivering: "Att ha gjort genomslag på en ny marknad med tuff konkurrens och att ha gått från 0 till snart 25 000 följare på enbart några månader talar för sig själv. Weekend Festival Sweden har synts precis överallt i sociala medier med en gigantisk approach, stora muskler och sticker ut för att vara i lilla Sverige. Det arbetet är väl värt en utmärkelse!”

Vinnare av Årets raket i Sociala Medier